Licenciatura en Educación Artística: Envíos recientes
Mostrando ítems 11-20 de 31
-
Estrellas sin fronteras: la danza folclórica colombiana como apropiación cultural, en el grupo representativo del colegio Nuestra Señora de la Providencia (Conusepro) del barrio Poblado 1, comuna 13 de Santiago de Cali
Stars without borders ”is a project that aims to systematize the experience and social impact of the representative dance group STARS OF PROVIDENCE (EP) of the Nuestra Señora de la Providencia school CONUSEPRO, belonging ... -
Sistematización de la experiencia: construcción de ciudadanía desde el arte en el centro cultural Fe y Alegría “Abriendo Puertas” (2009 – 2018)
This experiences systematization recovers the history of Centro Cultural Fe y Alegría Abriendo Puertas from 2009 to 2018. Through the participation of a focal group and key informants, and the construction and description ... -
Sistematización del conocimiento de los monitores y demás actores del programa de sensibilización artística
This research work aims to systematize the knowledge originated in the development of the “Programa de Sensibilización en Disciplinas Artísticas”, a practice that links the Secretaría de Cultura Municipal and the vulnerable ... -
Malicia e mandinga: esgrima de machete y bordón en puerto tejada y capoeira en Cali como memoria y resistencia cimarrona
This document includes research on Capoeira as a martial art, particularly its developments in the city of Cali and the Fencing of Machete and Bordon as a martial art specifically in the school of the Association of ... -
La lúdica como estrategia pedagógica para el desarrollo de la dimensión estética en niños y niñas entre los 4 y 5 años
THE PLAYFUL AS A PEDAGOGIQUE STRATEGY FOR THE DEVELOPMENT OF THE AESTHETIC DIMENSION IN CHILDREN AND GIRLS BETWEEN 4 AND 5 YEARS OLD. It aimed to design a pedagogical strategy of didactic sequence for the integral development ... -
Sistematización de la experiencia del proceso teatral comunitario Luna Llena de la fundación Encuéntrate con la Cultura del corregimiento de Montebello (Cali)
Considering the problem of investigation that was identified when this research of systematization began, about the lack of express the experimental history of community theatre groups, was necessary to make a systematization ... -
Propuesta metódica a través de la lúdica para la enseñanza de danzas folclóricas colombianas en el nivel de transición del instituto educativo Galileo Galilei de Santiago de Cali
Some educational institutions in our country do not implement, within their study plan, projects with playful methodologies that foster the development of cultural identity involving Transitional children, taking into ... -
La danza movimiento terapia como estrategia para fortalecer los procesos de atención y coordinación motora mediante la danza El Congo Grande en niños de tercero de primaria de la institución educativa Alfredo Bonilla Montaño
In this paper Grade Dance Movement Therapy as a Strategy to Strengthen Process of Care and Motor Coordination Through Dance Congo Grande Elementary Third Children Of Educational Institution Bonilla Alfredo Montaño ... -
"Pintar el alma de colores" Una herramienta pedagógica para fortalecer la convivencia en el aula de clases entre los estudiantes de grado sexto del instituto técnico industrial Señor de los Milagros a través de la pintura con tiza pastel
At present the coexistence in the classroom has become an issue that disturbs teachers, students and parents, because this depends largely on the teaching-learning process, it is also the classroom environment and space ... -
Tejiendo comunidad con hilos teatrales: aporte a la formación de liderazgo comunitario a partir de ejercicios teatrales, para niños y niñas en el barrio Poblado 1 de la ciudad de Cali
The present work of degree, addresses the relationship between the performing arts and training for community leadership. How, through theatrical exercises, contributions can be made that involve children from 7 to 10 years ...