Listar Comunicación Social y Periodismo por título
Mostrando ítems 1-20 de 105
-
AFCOM Afiches de la feria de Cali como objetos de memoria “Análisis de 15 carteles entre 1960 Y 2010”
The title of this project; "Posters of the Cali Fair as Memory Objects" (Martinez, 2012, page 1) (AFCOM), becomes a contextual analysis about the most important events that were lived in 15 different versions of the Cali ... -
Analizar el impacto socio-cultural de la obra “víctimas y memorias” de la asociación forculvida a través de las experiencias de los jóvenes actores del barrio los Lagos II de la ciudad de Cali
The purpose of this project is to analyze the socio-cultural impact of the work "victims and memories" of the FORCULVIDA Association through the experiences of the young actors of the Los Lagos II neighborhood of the city ... -
Análisis comparativo de las estrategias comunicativas comerciales y los procesos de marketing digital desarrollados por Bershka y Gotrendier en la red social Instagram, para la fidelización de clientes y ventas de sus productos durante el periodo 2021-2 y 2022-1: una búsqueda sobre la estandarización de prácticas y estrategias comerciales digitales
This thesis analyzes digital marketing practices on the Instagram platform, from the Bershka and GoTrendier brands, to understand brand communication with its customers and how these mechanisms, through their dynamics, ... -
Análisis comparativo de las prácticas periodísticas interactivas de los canales alternativos deportivos en la plataforma de Youtube, como nuevo fenómeno emergente de comunicación deportiva, frente a los canales tradicionales televisivos. caso: canales de Youtube de ‘El gato arce’ y ‘Eduardo Luis’ frente al programa deportivo ‘Saque largo’ de Win Sports
This research whose objective was to reference the interactivity of audience in alternative sports channels through digital platforms compared to a traditional channel such as: Wins Sports and its program Saque Largo, seeks ... -
Análisis comunicativo de los videoclips ´Smells like a teen spirit´ (1991) de nirvana, ´Killing in the name´ (1992) de Rage against the machine y ´Cryin´´ (1993) de Aerosmith; como influenciadores en la construcción de identidad de los Millennials caleños de la Fundación Universitaria Católica Lumen Gentium sede Meléndez en el periodo 2022-1
This research work aims to analyze the communicative influence of the rock music video of the nineties and how it contributed to the construction of the identity of millennial consumers of the genre. Some examples of this ... -
Análisis comunicativo del mensaje de la línea de productos saludables de colombina “colombina 100 %” a partir de las expectativas generadas en sus consumidores de 20 a 40 años
In the following research project, objectives are set to solve a need that arises between consumers from Caleños from 20 to 40 years old and a recognized brand of food products. 1. Determine the characteristics of the ... -
Análisis crítico del discurso (ACD), en la construcción de estereotipos femeninos desde la perspectiva de género, en cuatro noticias del periódico Q’hubo de Cali, publicados entre enero / marzo de 2022.
The purpose of this research about the construction of female stereotypes from a gender perspective, in four news items from the Q'hubo newspaper in the city of Santiago de Cali. It is to produce a critical analysis of the ... -
Análisis crítico del discurso de los tweets de Álvaro Uribe Vélez del 1 de septiembre al 1 de octubre de 2016, relacionados con la campaña por el no al "Plebiscito por la paz"
The purpose of this research is to identify the discursive strategies that denote the abuse of power and discursive manipulation of the former President of the Republic Álvaro Uribe Vélez through his Twitter account, based ... -
Análisis de Estereotipos culturales de medio oriente percibidos en la películas, El Francotirador Americano‟ (2014) y ‟13 horas: Los Soldados Secretos de Bengasi‟ (2016), por parte de los estudiantes del grado décimo del colegio Compartir de la comuna 21 de la ciudad de Santiago de Cali.
Nowadays, cinema has become, besides an entertainment media, a communication media, because in some of its productions, representations of reality and situations that occur in it are shown. A clear example of this are the ... -
Análisis de estrategias de comunicación e interacción entre la personería municipal de yumbo con la comunidad: caso líderes comunitarios
The purpose of this paper was to analyze the communication and interaction strategies between the Yumbo municipal personality and the community: community leaders. Taking the problem question as a starting point What type ... -
Análisis de incidencia de 13 caricaturas realizadas por “Matador” sobre el tema del asesinato de líderes y lideresas sociales, desde la firma del acuerdo de paz con las FARC hasta el fin del último gobierno Juan Manuel Santos, en las reacciones de 5 lectores en Facebook del diario el Tiempo manifestadas en cada una de las caricaturas
This research work aims to analyze the incidence of 13 cartoons made by 'Matador' on the subject of the assassination of social leaders, from the signing of the Peace Agreement with the FARC until the end of the last ... -
Análisis de la campaña #mujeres, implementada por la subsecretaría de equidad de género (Casa Matria) del municipio de Santiago de Cali
In the present work, the #WomenES campaign implemented by the Undersecretary of Gender Equity (Casa Matria) during the month of March 2018 was investigated. During this process there were three makers of the campaign, which ... -
Análisis de la comunicación en el proceso organizativo de movimientos sociales. Caso: Red de mercados agroecológicos del Valle del Cauca “Alimentos de vida”
This academic research made a review of the lines of communication (for development, alternative and participatory for social change) present in the creation of social movements, which resist the logic of current development ... -
Análisis de la comunicación para el cambio social en la transmisión de saberes intergeneracionales en el oficio de la partería en el pacífico colombiano (periodo 2000 a 2010). Caso biográfico: Ana Polonia González, Puerto Tejada – Cauca
The present research work is theoretically focused on communication, midwifery, and the transmission of knowledge; For this reason, it aims to analyze the communication for social change in the transmission of intergenerational ... -
Análisis de la concepción de cultura dominante que se maneja en el periodismo cultural de la primera y última edición de las revistas: dominical, gaceta dominical y gaceta, del periódico El País de la ciudad de Cali
The main objective of this work is to analyze the dominant culture conception that is handled in the cultural journalism of the first and last edition of the magazines: Dominical, Gaceta Dominical and Gaceta, of the newspaper ... -
Análisis de la influencia de la red social TikTok, como medio de comunicación influenciador de identidades digitales y su correspondencia con la cotidianidad análoga entre los estudiantes del grado décimo del colegio Luis Madina de Cali, como población de consumo y prosumo durante el primer semestre del 2023
For the development of this research, a qualitative methodology with an analytical and interpretative approach was used to analyze the influence of social networks, especially TikTok in the construction of the digital and ... -
Análisis de la influencia de los Emojis usados en la red social WhatsApp en la comunicación de los jóvenes universitarios del programa de Comunicación Social – Periodismo de la UNICATÓLICA
Currently, new forms of communication have brought new ways of strengthening ties between people in the virtual space. These forms has created a social construction with different codes that provide particular elements and ... -
Análisis de la influencia del Blog Vogue en las tendencias de moda textil que reproducen las jóvenes integrantes de la categoría avanzada de la agencia de modelaje el Molino en el periodo 2020-1
This research focuses on a qualitative methodology of an analytical and descriptive character, based mainly on the theory of the school of communication: Palo Alto, but two more were taken as a reference for specific aspects ... -
Análisis de la preferencia en el consumo de información de los integrantes de la Facultad de Derecho, Ciencias Sociales y Políticas de UNICATÓLICA, del diario digital el país de Cali, durante el primer cuatrimestre de 2023
The project identified the aspects of preference in the consumption of information, by the members of the Faculty of Law, Social and Political Sciences of the Fundación Universitaria Católica Lumen Gentium (Unicatólica), ... -
Análisis de la relación de consumo y percepción entre la noticia producida por noticias caracol y los estudiantes de sexto-séptimo de bachillerato de la institución educativa Alberto Carvajal Borrero. Cali, Valle del Cauca
This research project aims to define what is the role assumed by children in relation to the informative content produced by the mass media in the Colombian context, either in their position as subjects and participants ...